Lono, o naturálnom prístupe k naším deťom

  • O nás
  • Aktuality
  • Eko škôlka Lieska
  • Články
  • Galéria
  • Kontakt
  • Podpora

  • Stimulácia reči

     

    PRAVIDLÁ: 

    1. Dostatok primeraných podnetov
    2. Rešpektovať dosiahnutý stupeň vývoja dieťaťa
    3. Sledovanie záujmov dieťaťa
    4. Motivácia
    5. Pochvala (resp. ocenenie – hodnotíme proces, nie výsledok...)
    6. Trpezlivosť
    7. Výber podnetov
    8. Rozvoj zmyslového vnímania:

    -          Zrakového

    -          Sluchového

    -          Pamäťových funkcií

    -          Grafomotoriky

    1. Rozvoj telesnej obratnosti
    2. Dialóg

      LOGOPEDICKÉ CVIČENIA:

    -          cvičíme často a krátko, 2 – 3 x denne max.5.min.

    -          v cvičeniach používame nádych a výdych, pričom nádych nosom do bránice je hlboký (nezdvíhame ramená) ale nie veľmi nápadný, výdych ústami je postupný – nie prudký.

    1.      Dychové cvičenia

    -          relaxačné cvičenia „napätia a uvoľnenia“

    -          fúkanie dlhšou slamkou, alebo hadičkou do vody

    -          pískanie na píšťalku, flautu, harmoniku

    -          fúkanie do vrtuľky

    -          fúkanie do pierka

    -          fúkanie do pingpongovej, papierovej, či polystyrénovej loptičky

    -          fúkanie do napoly nalepených papierikov

    -          fúkanie do napoly nalepených obrázkov oblečenia – sušíme bielizeň

    -          fúkanie do bublifuku

    -          fúkanie do balóna

    2.      Dychové a hlasové cvičenia

    -          nádych nosom, pri výdychu používame hlas

    -          vokalizácia, vyslovujeme vokály – samohlásky s výraznou činnosťou hovoridiel (ááá, ééé, ííí, óóó, úúú)

    -          onomatopoické (prírodné) zvuky (fíííí, fúúúú, kvap, žblnk, šplech) citoslovcia (jéj, jój, au, buch), hlasy zvierat (haf - haf, mňau - mňau, kač - kač, gáá, pí – pí, mú – mú, bú – bú, mé – mé, kroch – kroch, iá – iá, ííííh –íííh, brum – brum, kukuk – kukuk....)

    -          mručanie – hra na medveďa (mmmmmmmmmmmmmm – mmmmmmmmm)

    -          šepkanie

    -          zoslabovanie a zosilňovanie zvukov (vláčik je ďaleko, približuje sa – šššššššššššššš)

    -          hra na ozvenu (zdôrazňujeme samohlásky) – (aaaaaaaaaaaaaaaaahoooooooooooj, haaaaaaaaaaaalooooooooooooooooo)

    -          volanie s citovým zafarbením (pomoooooooooooooooc, pooooooozooooooooor, huuuuuuuuuuraaaaaaaaaaaaaaaaaaa)

    3.      Cvičenia na pohyblivosť pier

    -          nafukovanie tváre, prelievanie vzduchu z jednej tváre do druhej, pery sú pevne zomknuté

    -          zaokrúhľovanie pier – ú,ó

    -          pusinka, posielanie pusy

    -          široký úsmev „od ucha k uchu“

    -          pískanie perami

    -          fŕkanie – hra na koníka

    -          hornými zubami „brúsiť“ po spodnej pere – pílka

    4.      Cvičenia na pohyblivosť jazyka

    -          olizovať si pery – ako mačička

    -          urobiť „guľôčku“ – jazyk oprieť o vnútorné pravé i ľavé líce

    -          zahrať sa na maliara – jazykom jazdíme po hornom podnebí vpred a vzad

    -          vytvoriť z jazyka trubičku

    -          „čistiť si zuby“ jazykom -  doširoka otvoriť ústa a jazykom prechádzať plochu zubov z vonka i z vnútra

    -          jazykom si olizovať hornú peru, horné ďasno, hrany horných zubov

    -          jazykom si olizovať  dolnú peru, dolné ďasno, hrany dolných zubov

    -          ťukať jazykom z pravého kútika do ľavého – „hodiny“

    -          ťukať jazykom na horné ďasno – „ďateľ“

    -          ťukať jazykom striedavo na horné a spodné ďasno – „hojdačka“

    -          prisávať jazyk na horné podnebie – „koník“

    5.      Mäkké podnebie

    -          Kloktanie

    -          Pitie vody slamkou

    -          Fúkanie do bublifuku, slamky, trubičky do vody

    -          Rozprávať šepotom


    Dajte o nás vedieť na sociálnych sieťach. Ďakujeme!