Lono, o naturálnom prístupe k naším deťom

  • O nás
  • Aktuality
  • Eko škôlka Lieska
  • Články
  • Galéria
  • Kontakt
  • Podpora

  • Meditácia s dieťatkom

    NÁCVIK SPRÁVNEHO DÝCHANIA

    (Správne dýchanie je dôležité pre dostatočné okysličovanie nášho tela, čím sa z veľkej časti môžeme vyhnúť únave, či prípadnej chorobe... Taktiež ovplyvňuje prekyslenie organizmu, našu náladu a mnohé iné...okrem toho pravidelnou meditáciou – relaxáciou, dávame deťom správny vzor, ako zvládnuť prvé obdobia vzdoru...)

     

    1.       (Detičky si položíme na kraj žinenky do polohy na bruško.) Ľahneme si na chrbát, tak aby sme mali dieťatko tesne nad hlavou, nohy máme mierne pokrčené, mierne od seba, kolená a členky sú v šírke bedrových kĺbov. Bedrá sú mierne odlepené z podložky, tak ako je nám to prirodzené.

    2.      Uvedomíme si a pozorujeme vlastný dych, pričom sa nesnažíme ovplyvňovať jeho rytmus ani jeho hĺbku. Skúsime si uvedomiť, ktorými časťami nášho tela dych pohybuje (pri nádychu roztvára, pri výdychu zmenšuje).

    3.      Prirodzene by sa nám malo pri nádychu brucho mierne nadvihnúť a pri výdychu spľasknúť.

    4.      Dýchame a i vydychujeme voľne nosom. (T.j. Nádych začína v nose a výdych tiež končí v nose.)

    5.      Zistenie, s ktorými časťami nášho tela dych pohybuje, by nás malo informovať o tom, že dych prebieha prevažne v oblasti brucha, mierne v oblasti bedier.

    6.      Môžeme si to skontrolovať tak, že si položíme jednu ruku na bruško. S nádychom by sme mali cítiť ako sa ruka dvíha a s výdychom poklesne.

    7.       Následne si položíme na brucho i druhú ruku. Teraz už dych vedome ovplyvníme, nádych je hlboký, ale pomalý. Výdych je viac menej pasívny.

    8.      Aby sme si uvedomili rozsah nášho brucha, jednu ruku si položíme pod pupok, tak aby sa dotýkala lonovej kosti a druhú nad pupok, tak aby sa dotýkala palcom rebier... pokúste sa uvoľniť pri tom ramená. Hlavu máme vytiahnutú, bradu mierne sklopenú smerom dele, ale všetko uvoľnene. Takto si vyskúšame niekoľko nádychov a výdychov, polohu rúk si môžeme potom vymeniť.

    9.      Ruky si teraz položíme voľne vedľa tela, dlaňami otočenými smerom do stropu. Uvoľníme ramená a voľne bez odporu rúk skúsime spraviť čo najväčší nádych a čo najväčší výdych. Na konci výdychu brucho ešte viac stiahneme, akoby sme chceli vymačknúť von ešte posledné pozostatky vzduchu. Keď už to nejde, znovu sa nadýchneme.

    10.   Všimnite si pohyb chrbta a bedier pri nádychu, keď sa bruško vyduje, tak sa trošku odlepujú z podložky, a však z výdychom sa chrbát priblíži k podložke.

    11.    Nácvik správneho dýchania ukončíme poslednými troma nádychmi a výdychmi, pohybom prstov na rukách i na nohách preberieme svoje telo a plne koncentrované na prítomný okamžik strávime príjemnú hodinu v spoločenstve žien a ich detičiek...

    • Koncentrovanie pozornosti na prítomný okamžik

    (Nepretržitá kontrola vlastného dychu, ktorá sa neskôr zautomatizuje...)

    • Meditácia s tibetským zvonom

    Tibetský zvon

    Tento zvukovo jedinečný prastarý hudobný nástroj z Tibetu nám pomôže vyčistiť priestor od negatívnej energie a nabiť miestnosť tou pozitívnou, a vyzdvihnúť čas na rovinu „tu a teraz“. Zvon predstavuje ženskú energiu Jin - kruhovitá tvar zvonu / mandala /- predstavuje ženskú bohyňu - prázdnotu, múdrosť; držadlom je palica ukončená Dordžou, ktorá predstavuje mužský princíp - nezničiteľnosť. Pri hraní na zvon tak vytvárajú symboliku jednoty.

    • Joga - Pozdrav slnku
    • Klasická meditácia pri deťoch v kruhu s vibráciou hmmm – jedno telo, v jednej farbe: Farba odevu – biela:Biela je farbou nevinnostiúprimnosti, láskavostičistých citov, ale aj nezávislosti a mieru. Je výrazom uvoľnenia, úteku, oslobodenia sa od všetkého, čo sa javí ako prekážka. Predstavuje absolútnu slobodu, je to biely papier – nepopísaná stránka, nový začiatok. Biela je tiež farbou chladu, čistoty a poriadku, preto sa používa v laboratóriách či nemocniciach. Dokonca vraj dokáže utíšiť bolesť.
    • Bielu majú radi ľudia vyrovnaní, sebavedomí, otvorení. Jej odmietanie môže byť príznakom duševnej nevyrovnanosti, vnútornej neistoty či nízkeho sebavedomia, ale aj pocitu viny a vnútorného sklamania.

      1.       V polohe lotosového kvetu, začneme vnímať ticho vo svojom vnútri. Ak na to ideme správne, objaví sa ešte dodatočné uvoľnenie svalov.

      2.      Vnímame vlastné ticho v protiklade k podnetom vonkajšieho sveta. Vnímame nielen zvuky, ale aj dotyky detí. Už sa nevenujeme svojim myšlienkam, ale vnímame pokoj v sebe a zvuky okolo seba s dotykmi detí.

      3.      Pokiaľ sa dokážeme dostatočne stíšiť a uvoľniť zistíme, že táto technika dlhodobo uvoľňuje a harmonizuje

      4.      Dotyk vlastného dieťaťa, pokiaľ ho matka pozitívne vníma, čo platí u väčšiny matiek, má harmonizujúci účinok na éterické telo matky. U veľmi citliv. osôb stačí len priblíženie éterických tiel. Pokiaľ ste dostatočne citlivé, zistíte to tak, že pri úplnom vnútornom pokoji pri dotyku dieťaťa cítime niečo podobné ako zimomriavky. Začínajú sa v mieste dotyku a rozbiehajú sa do celého tela. (Nie sú to zimomriavky v pravom zmysle slova, pretože nemáme husiu kožu.) Je to reakcia nášho biopola, najmä éterického tela. V našom biopoli zostáva po tomto dotyku ešte pár sekúnd „stopa“ na mieste dotyku.

      5.      Po chvíli sa chytíme v kruhu za ruky a predstavíme si, že sme jedno telo. Dýchame naraz hlbokým nádychom a vydychujeme s uvoľnením všetkého pomocou vydania hrdelného „hmmmmmm...“ cez zavreté pery. To niekoľko krát opakujeme.

      Použité zdroje: ešte nevydaná kniha – Matky nového veku Andrea Dubai (str.87/88) 


     

     


    Dajte o nás vedieť na sociálnych sieťach. Ďakujeme!